11. juni 2015

Campingmad: Tzatsiki

En af de madretter vi spiser rigtig meget på camping, er græsk Tzatsiki. Her får du min opskrift på en let og enkelt Tzatsiki:



Du skal bruge:

Jeg bruger den nye Collapsskål fra Outwell.
1 hel agurk
1 tsk. salt
3 fed hvidløg
500 g. creme fraiche 18% eller græsk yoghurt.

Skål
Rivejern
Hvidløgspresser
Grydeske

Start med at vaske og rive din agurk, herefter drysse agurken med 1 tsk. salt, lad den revne agurk stå lidt med salten på. Hæld den overskydende væske væk, som saltet har trukket ud af agurken.


Pil og pres 3 fed hvidløg ned til agurken, bland det hele med creme fraiche eller yoghurt. Jeg bruger altid 18% creme fraiche, når vi er på camping, fordi den græske yoghurt købes i store spande, der er svær, at finde plads til i køleboksen. 18% er lækker cremet og bliver ikke tynd, når den blandes med de våde agurker. :-)


Tips til serveringen:

Tzasiki'en er rigtig lækker sammen med grillet kød og grøntsager, samt halve bagte kartofler. Jeg laver mine 'Potato skins' i en Omnia ovn, som kan placeres på alle gasblus. Kartoflerne halveres, ridses i tern, gnides i olivenolie og drysses med salt. Det tager ½-1 time i ovnen.


Vi bruger en Omnia ovn.

Links:

http://www.outwell.com/da-DK/Products/Accessories/CookingAccessories/CollapsBowllidwgraterRed.aspx
http://www.omniasweden.com/index.php?id=3940

Ingen kommentarer:

Send en kommentar